Boston, Niagara Falls en vooral: Costa Rica! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Angela Bragt - WaarBenJij.nu Boston, Niagara Falls en vooral: Costa Rica! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Angela Bragt - WaarBenJij.nu

Boston, Niagara Falls en vooral: Costa Rica!

Door: angelavanbragt

Blijf op de hoogte en volg Angela

21 September 2011 | Costa Rica, San José

Hola!

Eindelijk is daar dan weer een berichtje van mij. Het feit dat het even geduurd heeft zegt denk ik genoeg over hoe het hier is….
Volgens mij ben ik gebleven in Boston, wat een saai hostel was buiten de stad, maar waar het wel heel leuk was omdat ik had afgesproken met Sanne, een vriendinnetje uit NL die nu au pair is in Boston. Ze heeft me de stad laten zien, we hebben in een mooi park gezeten en een hapje gegeten bij Cheers!, wat een bekende bar is daar, o.a. van een TV-show. Was een top dag! Diezelfde avond was het tijd om naar de Niagara Falls door te gaan per bus. Was een lange rit! sOchtends stapte ik de bus uit en toen bleek er nog een jongen te zijn die naar hetzelfde hostel moest. Red Lounge Hostel, daar aangekomen was het een van de beste. Goede locatie, mooi hostel, aardige mensen, lekker ontbijt, niet noisy. Lekker toeristgeweest, met in totaal 3 Duitsers samen, zo hebben we o.a. Maid of the Mist en Cave Of The Wind gedaan; oftewel een boottocht bij de falls en een wandeltochtje langs de falls. Savonds zijn we naar de Canada kant gelopen voor wat drankjes, heb nu dus ook een stempel van Canada, woehoe ;-). Toen we op de Rainbow Bridge naar Canada stonden, waren de falls verlicht en was er vuurwerk, erg mooi. Het stadje zelf was wel erg verlaten, een beetje een spookstad, terwijl de Canada kant weer veel te toeristisch was.
Ook hier was hettijdom na een paar dagenTschuss tezeggen en terug naar naar New York te gaan voor het laatste nachtje bij Amy. Zijn naareen bar geweest in Brooklyn waar alleen maarArcade-games stonden, en waar we dus old-school o.a. Paperboy hebben gespeeld.

sOchtends tijd het vliegtuig te pakken, om via El Salvador door tevliegen naar San Jose, Costa Rica. Ging allemaal prima, en vanaf het vliegveld een localbus gepakt naarhetcentrum, om daar over te stappen op een taxi naar het hostel. Was nog geen €3,- kwijt.... In het super hostel aangekomen sliep ik op de kamer met 1 Duits meisje, die ook al maanden aanhet reizen was, leuk om haar verhalen tehoren. Later ging ik eten in het bijbehorende restaurantje, waar ik gelijk een Duits stel (Kristin en Sven) en een Zwitsers meisje (Michele) ontmoette. Was erg gezellig, waardoor ik hun aanbod de volgende ochtend bij het ontbijt om met hun een auto te huren maar al te graag aannam!
Mooie Bego gehuurd, op naar het avontuur. We reden eerst naar La Fortuna, waareen van de mooiste vulkanen van Costa Rica staat. Tot 9 maanden geleden was hij zelfs nog actief. Leuk stadje, super hostel, waar we een luxe tent hebben gehuurd. In dit hostel leerden we een Nederlander (Harrie) kennen, op het moment dat ik aan het uitleggen was wat WoodenShoes zijn… Hij bleek geluidsman te zijn in NL, en het bleek dat we verschillende dezelfde mensen kenden, erg grappig dus. Vanaf toen waren we eengroep van 5! Dagje later gingen we de Vulkaan Trektocht doen met een gids, die we gehuurd hadden bij een jawel, Nederlands bedrijfje die de beste in town bleek te zijn. Met een paar liter water op zak, regenponcho binnen handbereik en de beste wandelschoenen die ik had (sneakers….), vertrokken we richting de vulkaan. Het was direct al flink steigen, met een felle zon op de rug. Eenmaal boven aangekomen dachten we het ergste wel gehad te hebben, tot dat het keihard ging regenen, wat betekenden dat de `weg` door het oerwoud op de vulkaan een en al modder was geworden en naar beneden gaan dus ook zo makkelijk nog niet was. Het was flink afzien, maar beneden wachtte er een prachtwaterval op ons, waar we konden zwemmen. ERG mooi om de kracht van de waterval te voelen. Ondertussen was het al pikkedonker (om 18uur wordt het hier donker), en reden we verder met een busje richting hot springs. Met zaklantaarns werden we richting de hot springs geleidt, waar je zonder dus echt geen hand voor ogen kon zien maar wel veel dieren om je heen hoorde. Heel bijzonder, en ook hier was een watervalletje, dit keer met een grot erachter waar ik ook naartoe gedoken ben. Veel vuurvliegjes rond de springs, die voor een magisch effect en einde van de deze top trektocht zorgden.
Dag later reden we verder naar Monteverde, om hier een Canopy’tocht te doen, oftewel aan een tuigje over kabelbanen door het oerwoud/bergen zweven. In het kleine hostel in ditstadje, kwamen we een groep mensen tegen die weook in eerdere hostels al hadden ontmoet, en wat dus een feestje als resultaat had. De Canopy tour was geweldig, met snelheden van 60km/uur op hoogtes van soms 200m, 1km was de langste kabelbaan. Te gek! Ook was er een liaan, waarik als eenware Jane aan heb geslingerd tussen blauwe grote vlinders.
Hierna zijn we over hele slechte wegen en met een ferry inclusief prachtige uitzichten naar Montezuma gereden, onderweg zagen we nog een mega grote (dode) slang op de weg. waar we een fantastisch hotelaan de Pacifische Oceaan hadden. Het bleek een oud- hippie en surfdorpje tezijn. We hadden aapjes in de tuin, een prachtvogel die ons elke ochtend wakker maakte, Frangipanibloemen, eekhoorntjes, felblauwe vlinders en het beste restaurant van hetdorpje, echt paradijs. Op deze plek vierden we ook Harrie`s verjaardag, met een lekker uitgebreid ontbijt met vers fruit, wat hier ook heel lekker vers en puur is. Na gezwommen te hebben in de voor mij meest krachtige oceaan ooit, zijn we nog een waterval op gaan zoeken door riviertjes over te steken. Hier ook gezwommen, wederom heel bijzonder.
Tamarindo was het volgende stadje, wat gelijk al te toeristisch was toen we daar aankwamen, en precies het tegenovergestelde van het superrelaxte Montezuma. Hier zijn we dus na 1 avond en nacht weer weggegaan, door naar Quepos aan de Pacifische kust, ligt aan het nationaal Park Manuel Antonio. Een prachtig park/regenwoud direct aan de kust waar we met een gids doorheen werden geleid, en waar we wederom wilde aapjes zagen, en o.a. luiaards. In dit stadje waren we ook getuigen van een optocht voor Independance day.
Hierna wilde we graag doorrijden naar de andere kant van Costa Rica: de Caribische kust. Costa Rica is maar net zo groot als Nederland, dus je zou denken dat dit niet zo ver was- door de bergen en de vele slechte wegen gaat het echter niet zo snel. Vandaar dat we een overnachting hebben gemaakt in Turrialba vlakbij de Irazu vulkaan, die we helaas niet konden zien door de bewolking, maar we wel werden ontvangen door een hele aardige tico (mannelijke local) die geen woord Engels sprak, maar erg blij was met onze komst.
De volgende dag reden we door naar Playa Negra, Cahuita aan de Caribische kust. Omdat we dit keer wel van plan waren langer te blijven, wilde we een echt goede verblijfplaats. Na 4 verschillende plekken kwamen we op een plek, waar ik gelijk verliefd op was: een villa voor 10 personen, met megatuin recht aan de zee, en het was nog betaalbaar ook! Heerlijk echt vakantiegevoel gehad en gerelaxed.
Nu ik dit schrijf, zit ik alweer in de hoofdstad San Jose, om vanavond naar het vliegveld te vertrekken en afscheid te nemen van de toffe groep mensen waarmee ik twee weken heb gereisd. Morgenochtend (donderdag 22 sept), vlieg ik door naar Los Angeles om vanaf daar met een oud studiegenootje de Grand Canyon te bezoeken.

Costa Rica was precies zoals ik hoopte: prachtige natuur en erg aardige locals die met weinig tevreden zijn. Het was dan wel regenseizoen, maar ik noem het liever groenseizoen. Dat vele mensen naar Costa Rica verhuizen voor hun rust en de totaal andere levensstijl zegt genoeg. Mijn stopwoord hier was ook niet voor niets: Wow!

Zoals de tico´s en tica´s (locals hier) zeggen: Pura Vida!

Voor foto´s, check deze link: http://www.flickr.com/photos/65746709@N07/sets/72157627717734926/

  • 21 September 2011 - 23:09

    Angela Van Bragt:

    Als je de foto´s wilt zien, even de hele link kopieren naar je adresbalk :)

  • 22 September 2011 - 05:55

    Sanne W:

    Angela!
    Wat een verhaal, heel mooi! Wat heb je in korte tijd al veel gezien, zo goed. En leuk dat je al veel mensen hebt leren kennen. Kijk alweer uit naar je volgende blog en ik ga nu je foto's bekijken!
    xxx

  • 22 September 2011 - 06:38

    Kimmie:

    Chicka, ik heb maar één woord voor dit verhaal: WAUW!
    Heerlijk om te lezen dat je zo geniet! Goede reis naar LA en ik ga nu even je foto's bekijken :)

    XXX

  • 22 September 2011 - 17:37

    Tineke:

    Heey!
    Wat leuk om jouw belevenissen te lezen en te zien op de foto's. Geweldig!
    Blijf genieten van je reis!
    X

  • 22 September 2011 - 19:34

    Corina Stevens:

    Hoi Angela,

    Ik zie wel dat je het goed naar je zin hebt. Heel leuk om al je reisverslagen te lezen. Wat is de wereld mooi he. Tot ziens, de volgende verslagen zien we met plezier tegemoet.

    Groetjes van ons allemaal.

  • 22 September 2011 - 20:44

    Gerrie En De Meiden.:

    hoi hoi,
    super als ik zo je verhaal lees.
    lekker van genieten en het gaat je goed zo te lezen.

    veel plezier nog.
    groetjes

  • 25 September 2011 - 19:42

    Frida:

    He t bevalt je goed geloof ik, dat reizen!Leuk hoor.
    geniet er van. gr

  • 26 September 2011 - 14:55

    Roos:

    LEUK!!!!
    Ik geloof dat jij het helemaal naar je zin hebt ;-)
    Have fun en benieuwd naar de rest van je stories!

    Xx

  • 21 Oktober 2011 - 04:34

    MATEO:

    Hola :) I just came back from Chicago to Warsaw ! Hope U enjoy your trip and U have a blast. And fun. And all the best U can have out from the adventure U experience. Stay well , let all your dreams become true:) Cross my fingers. Mateo - Poland

  • 24 Oktober 2011 - 14:44

    Esther:

    Woowww wat een avontuur!! volgens mij heb jij het heeerlijk naar je zin!!! goed zo!!! ga nog op veel meer fantastische avonturen! ik benieuwd naar je verhalen!!! dikke kus es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 28 Juli 2011
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 21336

Voorgaande reizen:

27 September 2015 - 04 Oktober 2015

Cuba

01 Februari 2015 - 21 Februari 2015

Myanmar & Filipijnen

08 November 2013 - 30 November 2013

3 weekjes backpacken in Vietnam

25 Augustus 2011 - 19 Mei 2012

Worldtrip: 'From Hollywood to Bollywood'.

Landen bezocht: